1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 |9 |10 |11 |12 |13 |14 |15 |16 |17 |18 |19 |20 |21 |22 |23 |24 |25 |26 | következő
2017-06 lapszámunk tartalmából:
Ízelítő júniusi lapszámunkból

RÖPKE PECÁK

Bujáki Géza: 2. rész Terepszemle, beetetve

\

Rovatunkban az egy-két napos gyors pontyozásokhoz szeretnénk kedvet csinálni. Hónapról hónapra különböző technikákkal, cseles megoldásokkal, illetve magával a gyorspeca sajátosságaival foglalkozunk hazai és külföldi szakíróink segítségével, akik bemutatják, hogyan horgásznak akkor, ha csak órákra vagy legfeljebb 1-2 éjszakára táboroznak le a vízparton.

A pontyhorgászatban köztudottan a helykeresés az egyik legfontosabb mozzanat, ami a rapid pontyozásnál hatványozottan felértékelődik. Sőt, talán ebben a műfajban van a legnagyobb jelentősége, hiszen nem tudjuk „odaetetni” a halat, kevés az időnk, ezért lényeges, hogy lehetőség szerint pontyjárta helyre dobjunk.

NAPIJEGYES KALANDOK

Pataki Gergely: Irány a Deseda!

Ezúttal egy igazán pazar természeti környezetben található, hatalmas méretű víztározót vettem célba – nem sok ilyen van az országban, sőt talán csak egyre illik a fenti leírás –, ez pedig nem más, mint a Deseda.

Kaposvártól északra, 245 hektárnyi hasznos vízfelülettel terül el a Deseda, melynek rögös múltja 43 évre tekint vissza. A 8 km hosszú, 26 km kerületű víztározót a Deseda-patak felduzzasztásával hozták létre árvízvédelmi célból 1974-ben. Hazánk leghosszabb mesterséges tavának vízgyűjtő területe sem csekély: 170 km2.

CSALIK VILÁGA

Miroslav Kroup: Megy ez bojli nélül is. (2. rész)

Előző cikkemben a tigrismogyorót és csicseriborsót mutattam be, mint alternatívákat, melyek már számtalanszor bebizonyították rendkívüli fogósságukat. Egyetlen hátrányukként talán azt tudnám felróni, hogy ezek inkább nyári csalik. Tehát ha hidegebb vizekben, netán egész évben jól működő alternatív csalikat szeretnénk, akkor érdemes egy picit körülnézni.

Golyó formájú pelletek.....Talán sokan meglepődnek most, hogy ezeket az ízletes golyócskákat alternatív csaliként említem, mikor szinte teljesen úgy néznek ki, mint a bojlik. Ami az alakjukat, ízesítésüket és összetételüket illeti, a golyó formájú pelletek valóban nagyban hasonlítanak a hagyományos bojlikra, ám további, számunkra fontos tulajdonságban mégis különböznek azoktól.

2017-05 lapszámunk tartalmából:
Ízelítő májusi lapszámunkból

PONTYVILÁG INTERJÚ

A botok mögött: Alan Blair

A Nash öltözékek fejlesztője, az igazi cserkésző horgászat kifinomult és eltántoríthatatlan művelője, a versenyszerű pontyozás visszafogott, míg a halvándoroltatás kérlelhetetlen kritikusa mutatja be magát és szeretett műfaját a PontyVilág kérdéseinek apropóján.

Hogy kerültél a pontyozáshoz közel, hol kezdődött a dolog?

Az első pontyomat úgy tíz éves koromban fogtam meg; csemegekukoricával, egy töklevelekkel benőtt vidéki tavacskán… A ködös nyári estén egyszer csak eltűnt az úszóm, és nemsoká már kezemben is volt a kis tükrös. Legfeljebb húsz deka lehetett, de mindent megváltoztatott. Előtte sokféle módon horgásztam sokféle halat fogva, onnantól viszont már csak pontyot akartam.

RÖPKE PECÁK

Bujáki Géza: Egyszerűsített felszerelés

Új rovatunkban az egy-két napos gyors pontyozásokhoz szeretnénk kedvet csinálni. Hónapról hónapra különböző technikákkal, cseles megoldásokkal, illetve magával a gyors peca sajátosságaival foglalkozunk hazai és külföldi szakíróink segítségével, akik bemutatják, hogyan horgásznak akkor, ha csak órákra vagy legfeljebb 1-2 éjszakára táboroznak le a vízparton.

A bojlizás, a modern nagypontyozás alapvetően időigényes műfaj, már csak azért is, mert szelektíven nagy halakat vesz célba, melyek nem csak óvatosabbak – tehát tovább tart a bizalmuk elnyerése –, de előfordulásuk eredendően a kiterjedtebb vizekhez kötődik, ami azt is jelenti, hogy a szükséges helyismeret megszerzéséhez is bőséges idő kell. Ehhez jön még a viszonylag terjedelmes eszköz- és csaliigény – lassítva a mozgást, tompítva a rugalmasságot, munkát adva az üres órákra.

Irány Kislók!

Pataki Gergely rovata

Várpalotai kalandunk után ismét útnak indultunk, ezúttal a kislóki dombok között elterülő tavat vettük célba.

A kislóki „bojlis” tóról sok-sok évvel ezelőtt hallottam már, sőt akkortájt horgásztúrát is terveztem oda, azonban a kaland valahogy elmaradt, egészen mostanáig.

A telefonos egyeztetést követően április első hétvégéjén már indultam is Sárbogárd irányába. A tó gazdája a vízterület hátsó részén lévő, stéggel rendelkező VIP helyet jelölte ki, és bár elmondása alapján ez a rész akkor nyerő igazán, amikor a víz hőmérséklete tartósan meghaladja a 15 fokot, a horgászat időpontját már nem tudtam elhalasztani, maradtam tehát ennél.

2017-04 lapszámunk tartalmából:
Ízelítő áprilisi lapszámunkból

Tomáš Blažek

Éld meg álmaidat!

A gyönyörűséges Lac Du Der szolgáltatta a helyszínt ahhoz a felemelő pillanathoz, amikor merítőmbe csusszant egy gigantikus, 38,5 kg súlyú és 115 cm hosszú tőponty. Ez a másfél évvel ezelőtti fantasztikus élmény örökre az emlékezetembe vésődött, és arra ösztökélt, hogy további óriások után kutassak.

Onnantól kezdve, hogy anno tizennyolc évesen megszereztem a vezetői jogosítványt, az összes szabadidőmet a Pálavai-hegység tövében töltöttem. A Mušovi-tározók annyira a szívemhez nőttek, hogy más vízre nem is mentem.

Azokban az időkben olyan csodálatos és hatalmas halakat zsákmányoltunk barátaimmal, amilyenek Csehországban – az Elba folyó felső szakaszán kívül – szinte sehol máshol nem fordultak elő.

Eliott Gray

Hogy mindig a vendégcsapat nyerjen

Aki szeret bojlival horgászni, jól tudja, hogy a nagy pontyok imádják, de azzal talán kevesebben vannak tisztában, hogy mennyi mindent lehet és érdemes kezdeni ezekkel a golyókkal annak érdekében, hogy a halak kedvében járjunk. Most végigfutunk néhány dolgon, amit érdemes szem előtt tartani.

Noha felvenni viszonylag csak ritkán képesek, a fehérhalak – és különösen a rákok – szépen el tudják csócsálni apránként a csalinkat, ha nem teszünk ellene.

Nekem nagyon bevált ilyen esetben, hogy becsomagolom – zsugorfóliába vagy harisnyába. Ez ráadásul még az alámerülő vízimadaraktól is megvéd.

Pataki Gergely

IRÁNY a várpalotai S2!

Az idei év első állomásához érkezett sorozatunk, melyben ezúttal egy kora tavaszi, közvetlen jégolvadás utáni kalandra látogattunk el a Várpalota közelében található S2-es horgásztóra. A várpalotai S2-es horgásztó nagy múltra tekint vissza.

A környéken található tavak még az 1960-as években, a mélyművelésű szénbányászat berobbantásával alakultak ki. A vizek többségét a helyi horgászegyesület üzemeltette. 2004-ben új tulajdonos kezelésébe került a tavak nagy része, beleértve az S-2-est is. A tavat kizárólag a sporthorgászat szellemében kezdték el üzemeltetni, amely előtte ismeretlen fogalomnak számított a néhai egyesület kezelésében.